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(芸術あふれる)サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂 The Basilica of Santa Maria Novella

(芸術あふれる)サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂 The Basilica of Santa Maria Novella

(観光おすすめ度★★★★★)サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂は、イタリアのフィレンツェにある聖堂であり、ユネスコ世界遺産「フィレンツェ歴史地区」の一部です。
The Basilica of Santa Maria Novella is a basilica in Florence, Italy and is a part of the UNESCO World Heritage Site, the Historic Centre of Florence.

The Basilica of Santa Maria Novella
The Basilica of Santa Maria Novella

サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂はフィレンツェの鉄道ターミナル駅(名前を同じくするサンタ・マリア・ノヴェッラ駅)の近くにあり、ルネサンス様式のファサードはサンタ・マリア・ノヴェッラ広場に面しています。サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂は、年代順には、フィレンツェの最初の大きな聖堂で、フィレンツェの第一のドミニコ会の教会です。サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂は、9世紀に建てられたサンタ・マリア・ヴィーニェ礼拝室があった場所に建てられたので、ノヴェッラ(新しい)と呼ばれました。ドミニコ会は、1246年頃に新しい教会(および隣接する回廊)の建設を始めました。教会の建設は、1360年頃にロマネスク様式の鐘楼と聖具室の完成をもって完了しました。サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂は、1420年に聖別されました。
The Basilica of Santa Maria Novella is located near the terminus railway station of Florence which shares its name and the Renaissance facade faces Piazza Santa Maria Novella. The basilica is the first great basilica in Florence chronologically and is the principal Dominican church of Florence. The basilica was called Novella (New) because the basilica was built on the site of an oratory of Santa Maria delle Vigne built in the 9th century. The Dominican Order started to build a new church (and an adjoining cloister) around 1246. The construction was finished around 1360 with the completion of the Romanesque bell tower and sacristy. The basilica was consecrated in 1420.

The Basilica of Santa Maria Novella
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死者の回廊は、かつての共同墓地です。死者の回廊は、1270年頃に建てられ、1337~1350年に現在の大きさに建て直されました。
The Cloister of the Dead is a former cemetery. The cloister was built around 1270 and remodelled to its present size from 1337 to 1350.

The Basilica of Santa Maria Novella
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緑の回廊は、1350年以降に「緑の大地」という名前のフレスコ画とともに建てられました。緑の回廊の名前は、このフレスコ画に由来しています。
The Green Cloister was built after 1350 with frescoes called Green Earth. The name of the cloister derives from the frescoes.

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鐘楼は、1332~1333年に建てられました。このロマネスク様式の塔は、68メートル以上の高さです。
The bell tower was built from 1332 to 1333. This Romanesque tower is over 68 meters high.

The Basilica of Santa Maria Novella
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広大な身廊は、100メートルの長さがあり、質素な印象を与えます。身廊の中央には、ジョットの「キリスト磔刑像」が吊るされています。この荘厳な空中のキリスト磔刑像は、1288~1289年に制作されたジョットの初期の作品です。
The large nave is 100 metres long and gives an impression of austerity. The Crucifix by Giotto hangs in the centre of the nave. This majestic crucifix in the air is an early work for Giotto produced from 1288 to 1289.

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サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂の身廊の壁には、マサッチオによる「聖三位一体」があります。このフレスコ画は、遠近法の熟達を示した最初の絵画の一つで、1425年頃に描かれました。聖母マリアは、他のとても多くの絵画の中と同じような若い女性ではなく、明らかに母として描かれています。聖堂全体は、最初はフレスコ画が描かれていましたが、1568年頃にコジモ1世がジョルジョ・ヴァザーリに広範囲に渡る改装を命じ、それらのほとんどは上書きされました。しかし、ヴァザーリは、この傑作を破壊することを望まず、残すことにしました。彼は、この傑作の前に新しい祭壇と仕切りを作り、小さな隙間を残しました。その結果、この傑作は、効果的に隠され保護されました。その後、1860年頃の改装の際に、この傑作は再発見されました。
The Holy Trinity by Masaccio is placed on the wall of the nave of the Basilica of Santa Maria Novella. The fresco is one of the earliest paintings to demonstrate mastery of perspective and was painted around 1425. The Virgin Mary is not portrayed as a young girl as in so many other paintings but clearly a mother. The entire basilica was initially covered in frescoes but most of them were painted over as Cosimo I de’ Medici commissioned Giorgio Vasari to undertake extensive renovation work around 1568. However Vasari did not want to destroy this masterpiece and he decided to leave the masterpiece intact. He constructed a new altar and screen in front of the masterpiece and left a small gap. Consequently the masterpiece was effectively concealed and protected. Subsequently the masterpiece was rediscovered during renovations around 1860.

The Basilica of Santa Maria Novella
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トルナブオーニ礼拝堂は、サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂の主礼拝堂です。トルナブオーニ礼拝堂は、1485~1490年に描かれた広大なフレスコ画群で有名です。フレスコ画群は、聖母マリア伝、洗礼者ヨハネ(フィレンツェの守護聖人)伝を描いています。さらに、アーチ型天井には、4人の福音書記者(福音書記者ヨハネ、マタイ、ルカ、マルコ)が描かれています。一方、トルナブオーニ礼拝堂には、フレスコ画だけではなく、素晴らしい祭壇もあります。祭壇は、元々は小さいものでしたが、19世紀にゴシック・リヴァイヴァルの大きなものになりました。
The Tornabuoni Chapel is the main chapel of the Basilica of Santa Maria Novella. The chapel is famous for the extensive fresco cycle painted from 1485 to1490. The fresco cycle depicts the life of the Virgin Mary and the life of St. John the Baptist (the patron saint of Florence) on the walls. Moreover the Four Evangelists (St. John the Evangelist, St. Matthew, St. Luke and St. Mark) are depicted on the vault. Meanwhile the chapel has a fine altar as well as the frescoes. The altar originally used to be smaller but was enlarged in the Gothic Revival in the 19th century.

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フィリッポ・ストロッツィ礼拝堂は、トルナブオーニ礼拝堂の右側にあります。フィリッポ・ストロッツィ礼拝堂もまた、1487~1502年に描かれた素晴らしいフレスコ画群があります。フレスコ画群は、使徒フィリポ伝、使徒ゼベダイの子のヤコブ(大ヤコブ)伝、福音書記者ヨハネ伝を描いています。さらに、アーチ型天井には、アダム、ノア、アブラハム、ヤコブが描かれています。
The Filippo Strozzi Chapel is situated on the right side of the Tornabuoni Chapel. The chapel also houses a fine fresco cycle painted from 1487 to 1502. The fresco cycle depicts the life of St. John the Evangelist, the life of Philip the Apostle and the life of St. James the Great (Apostle) on the walls. Moreover the Adam, Noah, Abraham and Jacob are depicted on the vault.

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トルナブオーニ礼拝堂の左にあるゴンディ礼拝堂には、1410~1415年に制作されたフィリッポ・ブルネレスキのキリスト磔刑像があります。ブルネレスキは、彼の友人ドナテッロとの競争として、このキリスト磔刑像を完成させました。ブルネレスキは、ドナテッロが制作したサンタ・クローチェ聖堂のバルディ家礼拝堂のキリスト磔刑像を見て、「君のキリストは十字架の上の農夫のようだ。キリストは、人間だが、ただの特別な人間というだけではない。キリストはどのようにあるべきかお見せしますよ」と言いました。この興味深い物語の結果が、このキリスト磔刑像です。
The Gondi Chapel to the left of the Tornabuoni Chapel contains a wooden Crucifix by Filippo Brunelleschi from 1410 to 1415. Brunelleschi completed this crucifix in competition with his friend Donatello. Brunelleschi saw the crucifix Donatello had created for the Bardi Chapel in the Basilica of the Holy Cross. Brunelleschi said to Donatello that the Christ by Donatello looked like a farmer on a cross and Christ was a man but not just any particular man. Brunelleschi offered to show how Christ would be supposed to be. The result of the interesting story is this Crucifix.

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サンタ・マリア・ノヴェッラ聖堂には、他にも多くの美しいフレスコ画に豊かに装飾された礼拝堂があります。
The Basilica of Santa Maria Novella houses many more chapels richly decorated with splendid frescoes.

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スペイン人の大礼拝堂は、かつての聖堂参事会会議場です。スペイン人の大礼拝堂は、緑の回廊の北側にあります。スペイン人の大礼拝堂は、元々は1343~1355年に建てられ、後に、コジモ1世の妻であるトレドのエレオノーラと彼女のスペイン人の従者によって使用されたので、この名前で呼ばれるようになりました。スペイン人の大礼拝堂は、見事なフレスコ画によって装飾されています。すなわち、「ドミニコ会の勝利」(右壁)、「キリストと聖ペトロ伝」(入口の壁)、「聖トマスの勝利」(左壁)、キリストの4つのシーン、キリストの復活、小舟、昇天、聖霊降臨(アーチ天井)です。また、スペイン人の大礼拝堂には、より小さな秘跡の礼拝堂があります。
The Spanish Chapel is the former chapter house of the monastery. The chapel is situated at the north side of the Green Cloister. The chapel was originally built from 1343 to 1355 and got called the name later derived from using by Eleonora of Toledo (a wife of Cosimo I de’ Medici) and her Spanish retinue. The chapel is decorated with fine frescoes, namely, the Allegory of the Active and Triumphant Church and of the Dominican order (on the right wall), the lives of Christ and Saint Peter (on the entry wall), The Triumph of Saint Thomas Aquinas and the Allegory of Christian Learning (on the left wall), the Crucifixion with the Way to Calvalry and the Descent into Limbo (on the archway of the altar wall) and 4 scenes of Christ, namely, the Resurrection, the Navicella, the Ascension and Pentecost (on the vault). Furthermore the chapel contains a smaller Chapel of the Most Holy Sacrament.

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かつての食堂は、緑の回廊の西側にあり、聖具室付属する貴重な礼拝式の物品を展示しています。
The former refectory is situated at the west side of the Green Cloister and displays precious liturgical objects belonging to the sacristy

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